Возови се враћају у војвођанску равницу

Чока, Кањижа, Сента, Кикинда и Суботица издвојиле су новац из буџета да би, на иницијативу Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, обновиле возну линију од Суботица до Кикинде, која је до пре неколико година била пред гашењем.


Пет војвођанских општина потписало је са „Србија возом“ уговор о суфинанисирању железничког превоза на линији Суботица–Кикинда.

Државни секретар у том министарству Имре Керн каже да се планираном реконструкцијом линије Суботица–Сента може очекивати више путника, али да ће побољшати и теретни саобраћај.

„Корист ће осетити и привреда када се након обнове пруге повећа капацитет за превоз терета“, каже Керн.


Кикинда: Студенти више неће због воза каснити на испите

 

Градоначелник Кикинде Павле Марков каже за „Дневник“ да та возна линија саобраћа више деценија, али се већ двадесетак година, због веома старог шинобуса, дешавало да воз касни, буде у квару или чак не саобраћа, па су путници тражили алтернативне видове превоза и нису се ослањали на воз.

„ Ту најпре мислим на наше студенте који путују за Суботицу и који су неретко каснили на испите. Пре две године купљена је нова композиција која је укључена на релацији Суботица–Кикинда, али су се самим тим повећали трошкови превоза. Сада воз саобраћа редовно па је, самим тим, и најјефтинији превоз и има велик значај за град“, каже Марков..

Веома је битна подршка Чоке, Кањиже, Сенте, Суботице и Кикинде и да није склопљен овај уговор, линија би била укинута – истиче Марков.

„ Станице после Кикинде су Ново Милошево, Бочар, Падеј, Остојићево, Чока, Сента, Горњи Брег, Богараш, Ором–Суботица. Цена карте остаће иста, по тарифи коју је донела Влада Србије као оснивач, а доста је нижа од, на пример, аутобуског превоза за исте реалције,“ каже Марков.


Председница општине Чока Стана Ђембер каже за „Дневник“ да су они на позив Министарства пристали на то да се укључе у процес обнове железнице, те да, као локалне самоуправе, издвоје новац из буџета.

„То нам свакако значи, те су општине Чока, Сента, Кањижа и градови Кикинда и Суботица потписали протокол о сарадњи са „Србија возом“. Ми смо из нашег буџета определили милион динара за обнову железнице јер је буџет мали – око 400 милиона динара“, истакла је Стана Ђембер.

Она каже да је њихов задатак, као представника грађана, учествовање у обнови железница да би возови поново кренули.

„Превоз ће бити много јефтинији и лакши, сад је само питање колико ће то наши грађани хтети да искористе. И из јавног предузећа ће морати да се потруде због све бржег темпа живота, да не би била стара прича да возови опет касне, већ да иду на време. Модерно доба не треба да поништи железницу, већ само да је унапреди јер нам она може донети много тога доброг“, рекла је Стана Ђембер..

Председник општине Кањижа Роберт Фејстамер каже да суфинансирање железничке линије Суботица–Кикинда–Суботица и потписивање уговора с пет општина, међу којима је и њихова, значи опстанак поменуте линије, која је пре три године била пред гашењем.

„Сматрамо да је то добра полазна основа и да је Кањижа с осталим општинама – потписницама уговора направила први корак и препознала будућност у железничком саобраћају, како путничком, тако и теретном Наредни корак је и најважнији, те се на њега мора ставити акценат: унапређење железничке инфраструктуре“, каже Фејстамер за Дневник.

По његовим речима, имајући у виду да је то с финансијског аспекта један од најповољнијих видова превоза, тиме и најпривлачнији за грађане, будућа улагања ће повратити поверење грађана у тај вид саобраћаја.

Председник општине Сента Рудолф Цегледи казао је за „Дневник“ да су задовољни због недавно потписаног уговора о пословно-техничкој сарадњи на унапређењу железничког путничког саобраћаја на релацији Суботица–Кикинда–Суботица.

„Два града и три општине, заједно с а. д. „Србија воз“ окупили су се око те важне теме и удруженим снагама допринели да се очува железничка линија која је од велике важности, и то не само за грађане градова и општина-потписница већ за целокупно становништво региона“, истиче Цегледи.

По његовим речима, сувишно је и помињати економску исплативост таквог вида превоза, који је знатно јефтинији него превоз у друмском саобраћају.

– На тој линији саобраћаће дизел-моторни воз серије 711, који може развити брзину до 80 километара на час, те ће путници уштедети и време до одредишта – истиче Цегледи.

Председник општине Сента каже да је њихова локална самоуправа издвојила 2,4 милиона динара, којима ће бити обезбеђен саобраћај пара возова дневно на релацији Суботица–Кикинда–Суботица.

„У општини Сента воз ће стајати на три станице: Сента, Горњи Брег и Богараш. Таквим удруживањем локалних самоуправа и стратешким усмеравањем новца за реконструкцију и одржавање те железничке линије унапредићемо и теретни железнички саобраћај јер ће бити повећан осовински притисак, што ће омогућавати превоз већих терета“, истиче Цегледи.

 

Суботица: Спас од гашења  

 

Градоначелник Суботице Богдан Лабан каже да је железнички саобраћај, некада једини и најјефтинији између насељених места, годинама у зачељу, али да се модерне државе и градови све више ослањају на тај саобраћај, како за превоз путника, тако и робе.

„Уговор потписан између три општине, два града и а. д. „Србија воз“ треба да допринесе подизању квалитета услуга превоза путника на овој релацији јер то није нова линија“, каже Лабан за Дневник.

Додаје да, кроз унапређење и модернизацију железничког саобраћаја и број путника ће се повећати јер ће увидети предности тог вида путовања. Иницијатива је потекла и од представника општине Сента, јер је ова линија пре само три године била пред гашењем, односно укидањем, што се овом сарадњом избегло и омогућило њено фукнционисање и развој.

Маша Стакић

06.10.2018

Извор: Dnevnik.rs